ین اسلاید می شود زیرا BoJ نیاز کمی به تغییر YCC در ماه ژوئن می بیند

قیمت USD/JPY، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله USD/JPY

بیشترین خوانده شده: تنظیمات اکشن قیمت ین ژاپن: EUR/JPY، USD/JPY، AUD/JPY

ین صبح امروز پس از بازگشایی اروپا با فشار فروش مواجه شد، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک ژاپن (BoJ) همچنان نیاز به ادامه محرک‌های پولی را می‌بیند، منتشر شد. همانطور که در مقاله ین من در اوایل این هفته بحث شد، به نظر می رسد فعالان بازار نتوانسته اند موضع BoJ را که همچنان به حمایت از ین ادامه می دهد، بپذیرند. آیا این پس از نظرات امروز تغییر خواهد کرد؟

بانک ژاپن و پیامدهای سیاست در حال حرکت رو به جلو

تغییر سیاست بالقوه یکی از نکات کلیدی برای فعالان بازار از زمان اعلام ریاست جدید BoJ در اوایل سال جاری بوده است. قدرت اخیر ین تا حدی به این دلیل بوده است که فعالان بازار با وجود لفاظی های مداوم فرماندار Ueda همچنان امید به چرخش در سیاست دارند. دیروز شاهد قیمت پیشنهادی ین در تجارت اروپا بودیم زیرا داده‌های تولید ناخالص داخلی تخمین‌ها را شکست داد و احتمالاً امید به چرخش در سیاست‌ها را دوباره برانگیخت، در حالی که فقدان ادعاهای اولیه بیکاری از سوی ایالات متحده به کاهش USDJPY دامن زد و به پایین‌ترین حد روزانه در منطقه 138.80 رسید.

image1.png

امروز صبح گزارش‌های تازه‌ای ارائه کرد مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا نیاز چندانی به تغییر در کنترل منحنی بازده در ژوئن (YCC) ندارد و در عین حال همچنان نیاز به ادامه محرک‌های پولی را می‌بیند. بانک مرکزی همچنین در مورد هدف قیمتی خود صحبت کرد که معتقد است هنوز دور از چشم است و بانک همچنین انتظار دارد که تورم در حرکت رو به جلو ثابت بماند. واکنش اولیه شاهد افت ین بود در حالی که اوراق آتی اوراق قرضه ژاپن با نزدیک شدن به مرز 140.00 USD/JPY افزایش یافت. بانک ژاپن (BoJ) در حال بررسی کامل سیاست پولی خود است. با این حال، برآوردها نشان می دهد که نتایج فقط در 12-18 ماه آینده در دسترس خواهد بود. آیا این در نهایت به امیدهای یک محور پایان می دهد؟

  ژاپن تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کرد

داده های ایالات متحده تأثیر جالبی بر بازارها در این هفته داشته است و بیش از آنچه پیش بینی می کردم، نوسانات را تقویت کرد. ما شاهد تغییر مداوم بین قدرت و ضعف دلار آمریکا بوده‌ایم، زیرا گاوها و خرس‌ها در آستانه رویدادهای کلیدی هفته‌های آینده برای جایگاه خود در حال حرکت هستند. برای پایان هفته امروز، جلسه ایالات متحده از نظر انتشار داده ها خالی از لطف نیست زیرا تمرکز به تصمیم هفته آینده CPI و نرخ فدرال رزرو تغییر خواهد کرد.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

افکار نهایی و چشم انداز فنی

USD/JPY در ساختار بدون بسته شدن روزانه زیر سطح 138.72 صعودی باقی می ماند و با این حال من متقاعد نشده ام که هنوز آماده چاپ بالاترین قیمت هستیم. به نظر می رسد USDJPY ممکن است به یک کاتالیزور برای شکست متقاعد کننده در هر دو جهت نیاز داشته باشد زیرا گاوها همچنان در به دست آوردن پذیرش بالاتر از دسته روانی 140.00 شکست می خورند.

USD/JPY نمودار روزانه – 9 ژوئن 2023

image3.png

منبع: TradingView، نمودار ایجاد شده توسط Zain Vawda

از منظر روزانه، نگاهی به نمودار H4 در زیر USD/JPY با مقاومت فوری به ترتیب در سطوح 139.80 و 140.20 روبرو است. قیمت در حال حاضر در یک الگوی گوه ای معامله می شود در حالی که ما از 5 ژوئن در حال چاپ اوج ها و پایین ترین سطح ها بوده ایم. اما این قبل از نظرات امروز بود و اکنون این سوال وجود دارد که آیا نظرات می توانند الهام بخش شکستن گوه و پذیرش بالای 140.00 روانشناختی باشند. علامت گذاری.

  نشانه های خستگی قبل از جلسه هفته آینده بانک مرکزی اروپا ظاهر می شود

از طرف دیگر، شکست در شکستن بالاتر از دستگیره 140.00 می تواند منجر به فشار نزولی مجدد شود زیرا خریداران ممکن است به دنبال کسب سود در آستانه آخر هفته باشند. این می تواند با پشتیبانی از دسته 138.80 قبل از اینکه فوکوس به ناحیه 137.90 تبدیل شود (نوسان بالا در مارس) فشار مجدد به سمت پایین را تسهیل کند.

دلار آمریکا/ نمودار چهار ساعته JPY – 9 ژوئن 2023

image4.png

منبع: TradingView، نمودار ایجاد شده توسط Zain Vawda

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل چارچوب زمانی

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-jpy-price-forecast-yen-slides-as-boj-sees-little-need-to-tweak-ycc-in-june-20230609.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار