یورو علیرغم نگرانی های بازار فدرال رزرو تدریجی تر

یورو (EUR/USD) قیمت و تجزیه و تحلیل

  • EUR/USD در یک هفته با تصمیمات سیاست بانک مرکزی بالای 1.08 نگه داشته می شود.
  • روند صعودی کوتاه مدت تحت فشار است، اما بلندمدت به اندازه کافی امن به نظر می رسد.
  • ژوئن اکنون می تواند ماهی باشد که هم فدرال رزرو و هم بانک مرکزی اروپا اعتبار را کاهش می دهند

با راهنمای تجارت رایگان ما، نحوه معامله EUR/USD را بیاموزید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

همزمان با آغاز هفته معاملاتی جدید در اروپا در روز دوشنبه، یورو در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و احتمالاً حرکات آن حداقل تا تصمیم سیاست پولی روز چهارشنبه فدرال رزرو بسیار محدود خواهد بود.

البته این همیشه یک پیش‌نمایش است، و تماس این ماه نوید علاقه‌های زیادی را می‌دهد، اگرچه غیرممکن است که نرخ‌های بهره به جایی برسد. این مقدار نسبت به ابتدای سال جاری کاملاً تغییر کرده است. ماه مارس احتمالاً ماهي در نظر گرفته مي‌شد كه در آن رئيس جروم پاول و همكارانش با كاهش نرخ‌ها، در يك چرخه تسهيل كننده تفنگ شروع را شليك مي‌كردند. با این حال، تورم ایالات متحده ثابت کرده است که ثابت شده است و اقتصاد به طور کلی انعطاف پذیرتر است.

در حال حاضر، در حالی که بازارها همچنان به کاهش هزینه های استقراض در سال جاری ادامه می دهند، سرمایه گذاران مشتاق خواهند بود ببینند که آیا پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو تعداد کاهش های احتمالی را از سه به دو کاهش می دهد یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، دلار می تواند انتظار حمایت بیشتری را در سراسر جهان از جمله در برابر یورو داشته باشد.

  چین اولین هواپیمای خورشیدی خود را با موفقیت آزمایش کرد

البته، یورو در حال حاضر بدون افزایش پولی خود نیست، زیرا نرخ‌های منطقه یورو در بالاترین حد خود قرار دارند و بانک مرکزی اروپا نیز با اعتراف خود «عجله‌ای» برای کاهش آنها ندارد.

پابلو هرناندز د کاس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، در مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که این بانک می تواند در موقعیتی باشد که نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد، یعنی زمانی که تصور می شود فدرال رزرو نیز به احتمال زیاد این روند را آغاز کند.

یورو/دلار آمریکا در حالی که بازار به سمت رویداد اصلی چهارشنبه می‌بیند، بالای 1.08 باقی می‌ماند. اگر فدرال رزرو بازارها را با این تصور که کاهش های تدریجی کمتر و بیشتر در راه است، ترک کند، حداقل در کوتاه مدت ممکن است آسیب پذیر باشد.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView گردآوری شده است

در حالی که یورو در یک کانال روند صعودی کاملاً قابل احترام از کفهای اواسط فوریه باقی مانده است، پایه کانال اکنون تحت فشار مجدد قرار گرفته است. در حال حاضر پشتیبانی بسیار نزدیک، در 1.08870 را ارائه می دهد، اما رویکردهای مربوط به آن هنوز فروشندگان را به بازار نشان نمی دهد، و به نظر می رسد که گاوهای یورو قادر به دفاع از آن در بازاری ضعیف، پیش از فدرال رزرو هستند. اگر می‌خواهند افت شدیدی را که در 14 مارس مشاهده شد و این جفت ارز را به بالاترین حد اخیر خود برگردانند، باید ارز واحد را به بالای 1.09519 برگردانند.

علیرغم برخی نوسانات کوتاه مدت، یورو در یک روند صعودی کلی نسبت به اکتبر گذشته باقی مانده است. در واقع، تا منطقه 1.074 که بسیار پایین تر از بازار فعلی است، تهدید نخواهد شد.

  آتش‌سوزی گسترده در اردوگاه پناهجویان روهینگیایی بنگلادش/تحقیقات آغاز شد

داده‌های احساسات خود IG نشان می‌دهد که معامله‌گران تقریباً به طور مساوی بر روی شانس احتمالی نزدیک‌مدت EUR/USD تقسیم می‌شوند، با 53% صعودی در مقابل 47% از سمت نزولی.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% 10% 9%
هفتگی 43% -14٪ 9%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-higher-despite-market-worries-of-more-gradualist-fed-20240318.html