افت طلا، افزایش دلار، یورو/دلار و پوند/دلار آمریکا کاهش یافت

هفته پیش رو بازارها: طلا سنبله، افزایش دلار، یورو/دلار آمریکا و GBP/USD سقوط

تورم ایالات متحده جهش کرد، انتظارات کاهش نرخ به شدت کاهش یافت

پس از آخرین گزارش CPI ایالات متحده که نشان داد تورم از کاهش نرخ خودداری می کند، انتظارات کاهش نرخ بهره ایالات متحده همچنان به سه ماهه سوم بازگردانده می شود. کاهش نرخ در نشست ژوئن FOMC بسیار بعید به نظر می رسد، در حالی که یک حرکت در نشست ژوئیه فقط تا حدی قیمت گذاری شده است. بازارها نیز در سال جاری تنها دو کاهش ۲۵ واحدی نرخ را پیش بینی می کنند. این قیمت گذاری مجدد باعث افزایش شدید دلار آمریکا شده است، در حالی که بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد چند ماهه رسیده است.

image1.png

پیمایش بازارهای بی ثبات: استراتژی ها و ابزارها برای معامله گران

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

image2.png

علی‌رغم این پس‌زمینه نرخ بالاتر برای طولانی‌تر آمریکا، طلا پیش از فروش شدید و درون روزی در اواخر جمعه، به چاپ بالاترین رکوردهای جدید خود ادامه داد. طلا یک ATH جدید به قیمت 2431 دلار در هر اونس ثبت کرد. قبل از پس دادن حدود 90 دلار در هر اونس. تا هفته را با 2343 دلار در هر اونس به پایان برساند. نقره نیز روز جمعه یک جلسه بسیار پرنوسان داشت و به بالاترین سطح 29.79 دلار در هر اونس رسید. قبل از پایان جلسه با 27.84 دلار در هر اونس.

نمودار قیمت روزانه نقره

image3.png

با راهنمای تجارت طلای ما، نحوه معامله طلا را بیاموزید

تقویت مجدد دلار آمریکا در بسیاری از جفت‌های دلار آمریکا مشاهده شد، به طوری که هر دو یورو/دلار و پوند/دلار در روز جمعه به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته رسیدند (برای تفسیرها و چشم‌اندازهای بیشتر، به پیش‌بینی هفتگی یورو و پوند بریتانیا مراجعه کنید).

image4.pngimage5.png

تقویم اقتصادی هفته آینده دارای طیف وسیعی از انتشار داده‌ها و رویدادهای مهم از چندین کشور است، با خرده‌فروشی ایالات متحده، داده‌های تورم و نیروی کار در بریتانیا، و ZEW آلمان و منطقه یورو.

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

نمودار هفته – اپل

image6.png

اپل روز پنجشنبه پس از بسته شدن به پایین ترین سطح اواخر اکتبر، به شدت افزایش یافت، پس از اینکه اخباری مبنی بر اینکه این شرکت اعلام کرد خط مک بوک خود را با تراشه جدید M3 به روز می کند، روی صفحه نمایش ها ظاهر شد. اپل اکنون در حال نزدیک شدن به یک منطقه قدیمی مقاومت در حدود 179 دلار است.

همه نمودارها با استفاده از TradingView

پیش بینی های فنی و بنیادی – در تاریخ 15 آوریل

پیش‌بینی دلار آمریکا: دلار از طریق فدرال رزرو و واگرایی سیاست بانک مرکزی اروپا حمایت می‌شود

داده‌های رشد قوی، تورم و مشاغل نرخ‌های ایالات متحده را در حالت تعلیق نگه می‌دارد، در حالی که کاهش تورم و رشد راکد در اتحادیه اروپا باعث کاهش نرخ در ژوئن می‌شود. واگرایی احتمالی سیاست به نفع دلار آمریکا است

پیش‌بینی پوند بریتانیا – آیا داده‌های بریتانیا به جلوگیری از آخرین فروش پوند/دلار آمریکا کمک می‌کند؟

  نقره، شاخص Hang Seng، GBP/USD

آمارهای مربوط به مشاغل و تورم در بریتانیا که هفته آینده منتشر شد، ممکن است پس از رشد دوباره دلار آمریکا باعث کاهش پوند/دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح چند ماهه شود.

چشم انداز یورو در مورد بانک مرکزی اروپا، ریسک های ژئوپلیتیکی، یورو/دلار، یورو/ پوند تیره می شود

یورو در این هفته با شکست بزرگی روبرو شد، در درجه اول در برابر دلار آمریکا. رهنمودهای نادرست بانک مرکزی اروپا زمینه را برای رکود پول رایج فراهم کرد، اما افزایش خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز تاثیرگذار بود.

چشم انداز قیمت طلا: گاوهای نر در کنترل هستند اما ریسک های نزولی در بازارهای پراکنده رشد می کنند

طلا در این هفته صعود کرد و به بالاترین سطح خود نزدیک به 2430 دلار رسید. با این حال، قیمت ها در نهایت از این سطوح عقب نشینی کردند و در روز جمعه نزدیک به 2345 دلار بسته شدند.

تمام مقالات نوشته شده توسط تحلیلگران و استراتژیست های DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/markets-week-ahead-gold-spikes-dollar-soars-eur-usd-and-gbp-usd-slump-20240414.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار