تنظیمات قیمت NZD/USD، EUR/NZD، GBP/NZD

NZD/USD، EUR/NZD، GBP/NZD – چشم انداز:

  • NZD/USD به دلیل کاهش انتظارات متقابل فدرال رزرو برای نرخ بهره، به حمایت حیاتی نزدیک می شود.
  • خستگی در EUR/NZD و GBP/NZD تجمعات
  • سطوح کلیدی برای تماشای کلیدی کدامند NZD صلیب ها؟

پیشنهاد مانیش جرادی

چگونه شاخص “یک نگاه” را معامله کنیم، ایچیموکو

دلار نیوزیلند (NZ) بدون شک در برابر همتایان خود ضعیف به نظر می رسد زیرا بازار احتمال اوج گیری نرخ های نیوزیلند را هضم می کند. با این حال، این ارز در برابر برخی از همتایان خود با حمایت بسیار سختی روبرو شده است که در نزولی بیش از حد احتیاط را تضمین می کند.

NZD همچنان از تغییر موضع بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) رنج می‌برد که پس از اینکه ماه گذشته نرخ پایه خود را 25 واحد به 5.5 درصد افزایش داد، نرخ‌ها در سطوح فعلی به اوج خود می‌رسند. رجوع کنید به «دلار نیوزیلند به‌عنوان RBNZ با 25 نقطه افزایش، اما اوج نرخ‌ها را کاهش می‌دهد»، منتشر شده در 24 می ارز حساس

نمودار هفتگی NZD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

با این حال، اظهارات مقامات فدرال رزرو در روز چهارشنبه حاکی از وقفه در نشست آتی FOMC بود که تا حدودی به خرس‌های دلار کمک کرد. بازارهای پول با احتمال 60 درصد توقف در نشست 13 تا 14 ژوئن قیمت گذاری می کنند، در حالی که در روز سه شنبه تقریباً 40 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، داده‌های PMI تولیدی Caixin/S&P Global نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مه به رشد بازگشته است، در تضاد با داده‌های رسمی فعالیت کارخانه‌ها که نشان‌دهنده کاهش سریع‌تر از حد انتظار در ماه می بود.

  سفر رئیسی به چین در کانون توجه رسانه‌های جهان

نمودار روزانه NZD/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

NZD/USD: پشتیبانی کانال را تماشا کنید

NZD/USD در حال آزمایش پشتیبانی همگرای حیاتی در لبه پایین کانال رو به کاهش از فوریه و اصلاح 50 درصدی از اکتبر 2022 تا فوریه 2023 است. به طور کلی، 38٪ -50٪ اصلاحات منطقی در نظر گرفته می شوند و لزوماً پایان روند قبلی (در این مورد روند صعودی) نیستند. علاوه بر این، این جفت در اواخر سال گذشته توانستند 100٪ از اسلاید اوت 2022 تا اکتبر 2022 را دنبال کنند – اغلب نشانه ای از خستگی خرس ها است. با این حال، برای محو شدن ریسک های نزولی، یک شکست بالاتر از اوج 0.6385 ماه می مورد نیاز است.

نمودار هفتگی EUR/NZD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

EUR/NZD: به نظر می رسد فشار صعودی در حال کاهش است

سقوط EUR/NZD به زیر یک بالشتک مهم در اوج اکتبر 1.7550 تأیید می کند که فشار صعودی در حال حاضر کاهش یافته است. این به دنبال عقب نشینی از بالای یک کانال در حال افزایش در سال 2015 است. بازگشت شدید در دو هفته گذشته با حرکت ضعیف همراه بوده است، و به جای یک پا جدید، شانس جهش گربه مرده را افزایش می دهد. EUR/NZD با سقف اولیه 1.7835 در اوایل ماه مه روبرو می شود و اگر این مقاومت شکسته نشود، احتمال ایجاد محدوده 1.7150-1.7850 در مقطع زمانی بالا است.

نمودار ماهانه GBP/NZD

image4.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

GBP/NZD: به یک مانع برخورد می کند

GBP/NZD در هفته های اخیر عملکردی تماشایی داشته است. با این حال، کراس بیش از حد خرید به نظر می رسد زیرا یک مانع بزرگ در میانگین متحرک 200 ماهه و یک خط روند نزولی از سال 2006 آزمایش می کند. شاخص قدرت نسبی 14 ماهه اکنون در حدود 60 است – سطوحی که با عقب نشینی در متقاطع همراه بوده است. در گذشته (نگاه کنید به نمودار). با این حال، GBP/NZD باید تحت حمایت فوری در بالاترین سطح آوریل 2.04 قرار گیرد تا فشار صعودی کاهش یابد.

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/new-zealand-dollar-s-slide-approaches-limits-nzd-usd-eur-nzd-gbp-nzd-price-setup-20230601.html