سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. هنگامی که شما مطلبی را در گوگل یا موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، پاسخ آن از طریق صفحه نتایج نمایش داده می‌شود. سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که حروفی معادل، چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد، که همگی آن‌ها به یک معنی می‌باشند. در این بخش، به اهمیت بهینه‌سازی سرعت و عملکرد وب‌سایت، واکنش‌گرایی موبایل و ساختار و ارتباطات داخلی می‌پردازیم.

  • طبیعی ترین تکنیک لینک سازی، ایجاد یک محتوای منحصر به فرد و ارزشمند است تا بک لینک ها را به سمت خود جذب کند.
  • یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود.
  • بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد.
  • همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتم‌های گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید.
  • موتورهای جستجوگر بسیار منحصر بفرد هستند زیرا می توانند ترافیک هدفمند برای سایت شما تامین کنند چرا که کاربران در موتورهای جستجوگر دقیقاً به دنبالِ محصول یا محتوایی هستند که شما ارائه می کنید.

اگر محتوایی که ارائه می دهید، محصولی که می فروشید یا خدمتی که عرضه می کنید از رقبای شما مقرون به صرفه تر و با کیفیت تر باشد، مطمئن باشید با سئو اصولی می توانید برندینگ خوبی بکنید. یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

  آموزش اتوکد الکتریکال (AutoCAD Electrical) بصورت گام به گام

این فرآیند شامل مواردی همچون؛ تولید محتوای باکیفیت، تحقیق کلمه کلیدی صحیح، لینک‌سازی و ارتباط بین صفحات و موارد ضروری دیگری خواهد شد که در ادامه با تمامی این موارد به طور کامل آشنا خواهیم شد. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند. هر وبسایت، به سایت یا سایت‌هایی که بخواهد لینک می‌دهد تا رتبه‌های بهتری در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بگیرند. این یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که مشکلات بزرگی را بین شما و موتور‌های جستجو بوجود می‌آورد. همانطور که گفته شد، یکی از معیار‌های بهینه سازی موتور‌های جستجو (Seo)، تعداد بک لینک‌های یک وبسایت است.

لینک سازی داخلی چیست؟ – آموزش از صفر تا صد

حتی اگر این موضوع خیلی در مورد زمینه محتوای شما صدق نمیکند، به روزرسانی یک راه نسبتا آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و متا دیسکریپشن ارائه خواهیم داد. (اگر یک تجزیه و تحلیل سریع بر روی نتایج جستجو انجام دهید، متوجه خواهید شد که نتایج جستجو برای همه آنها تقریباً یکسان است). ما اولین مرحله در این فرآیند یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب را در فصل قبل پوشش داده ایم.

  سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

متخصصان سئو‌ی کلاه سیاه از مزرعه لینک، برای افزایش بک لینک‌های وبسایت مد نظرشان استفاده می‌کنند. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید.

سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است. ما تلاش کردیم که نقطه نظرات افراد مختلفی را جمع آوری کنیم و همچنان در حال تکمیل و به روزرسانی این صفحه هستیم. اگر شخص خاصی مورد نظر شماست که میتوان از نظر تخصصی او بهره مند شد به ما اطلاع دهید تلاش میکنیم تا به لیست متخصصین اضافه کنیم. همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

HTTP Status Code 404به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند. Java یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در ساخت نرم افزار‌ها، بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند و پلاگین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  AUD/USD بازیابی را افزایش می دهد اما چشم انداز تاریک باقی می ماند

سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی. وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. سئو خارجی سایت به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که در خارج از وب سایت شما برای بهبود رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. این فعالیت‌ها شامل  لینک سازی خارجی، سئو محلی، شبکه های اجتماعی، برندینگ و تبلیغات می‌شود.

در نوین، ما معتقد هستیم که تمامی این جوانب باید به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا وب سایت شما بتواند بهترین عملکرد را از لحاظ سئو داشته باشد. سلام دوست عزیز
وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه می‌کند که با آدرس feed ساخته می‌شود. هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم.

برای افزایش رتبه در گوگل یک سایت باید از نظر فنی الزاماتی نظیر سرعت بارگذاری بالا و عدم وجود مشکلات سئو تکنیکال را داشته باشد. ساختار اطلاعاتی مناسب و نحوه دسته بندی صفحات از دیگر موارد مهم در سئو است. با داشتن این پیش نیازها می‌توان کلمات کلیدی مهم را از طریق فرایند تحقیق کلمات کلیدی استخراج کرد و به تولید محتوای موثر و سئو محور اقدام کرد.