عقب نشینی در سوال پیش از داده های PCE ایالات متحده

تحلیل طلا (XAU/USD).

  • پس از چاپ رشد گرم برای سه ماهه سوم، طلا کمتر به نظر می رسد اما PCE ممکن است روند صعودی را دوباره روشن کند
  • اگر 2050 دلار در این هفته حفظ شود، طلا تهدید می کند که بالاترین قیمت 2081 دلاری را آزمایش خواهد کرد
  • استثناگرایی ایالات متحده در معرض خطر با ترش کردن ثروت های اقتصادی در ایالات متحده (احساسات و داده های سخت)
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

طلا جلوتر از داده های PCE آمریکا نفس می کشد

بازارها همچنان به داده‌های دریافتی واکنش نشان می‌دهند و انتظار می‌رود که به رشد بیشتر و شاخص‌های تورم حساس باشند زیرا انتظار کاهش نرخ بهره در سراسر بازارها فیلتر می‌شود. دیروز، دومین تجدید نظر در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه سوم از خوانش قبلی و همچنین برآوردهای اجماع فراتر رفت – به حمایت از دلار آمریکا کمک کرد.

داده های رشد بهتر از انتظار برای سه ماهه سوم با آنچه در سه ماهه چهارم می بینیم در تضاد است. داده‌های مربوط به فعالیت، احساسات و رشد، همگی تمایل به زیرپاگذاشتن را نشان داده‌اند، که باعث می‌شود بازارها زودتر از آنچه که فدرال رزرو اعلام کرده و به اندازه دو برابر افزایش نرخ بهره را کاهش دهند، قیمت‌ها را کاهش دهند. انتظارات کاهش نرخ وجوه فدرال رزرو، از افزایش ارزش دلار آمریکا خارج می شود – به دلیل قیمت گذاری طلا به دلار آمریکا، برای خریداران خارجی این فلز تخفیف ایجاد می کند.

  EUR/USD, GBP/USD, USD/JPY Price Setups

طلا در معرض خطر آزمایش قرار می‌گیرد – قیمت بالای 2050 دلار این هفته باید حفظ شود

پس از اینکه کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو پیشنهاد کرد کاهش نرخ بهره در 3 تا 5 ماه آینده رخ دهد، فروش دلار شتاب بیشتری گرفت و طلا را افزایش داد. به نظر می رسد که حرکت احیاگر مقاومت فوری در 2050 دلار پیدا کرده است، جایی که قیمت ها پس از سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده کاهش یافته است، به نظر می رسد عملکرد بهتری از تخمین اولیه چشمگیر از رشد 4.9 درصدی (سالانه) داشته است.

به نظر می رسد حمایت در 2010 دلار باشد، اما اخیراً عقب نشینی ها کم عمق بوده است و چاپ پایین تر از PCE پیش بینی شده می تواند به سرعت قیمت طلا را بار دیگر افزایش دهد. کسانی که به دنبال ادامه روند صعودی بالقوه هستند، می‌خواهند قیمت طلا تا آخر هفته بالای 2050 دلار باقی بماند. RSI وارد شده است و به نظر می رسد در حال بهبود از قلمروی بیش از حد فروش است – یک باد مخالف بالقوه برای ادامه روند صعودی فوری.

نمودار روزانه طلا

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

نمودار هفتگی به ترسیم افزایش اخیر کمک می کند و اهمیت سطح 2050 دلار را برجسته می کند.

نمودار هفتگی طلا

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به نظر می رسد تعدادی از عوامل پشت سر قیمت طلا در همین مسیر حرکت می کنند. انتظارات نرخ بهره کاهش نرخ بهره را تا سال 2024 افزایش می‌دهد، بازدهی آمریکا و دلار هر دو از اوج‌های نسبی خود فاصله گرفته‌اند در حالی که طلا در بحبوحه درگیری‌های ژئوپلیتیکی، مأمن خود را حفظ کرده است. داده های اقتصادی ملایم تری در سراسر ایالات متحده مشاهده شده است، از داده های احساسات گرفته تا داده های سخت مانند NFP، فروش خرده فروشی و رشد تولید ناخالص داخلی. نمودار زیر افت داده های عمومی ایالات متحده را نشان می دهد که توسط شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی فاش شده است:

  Silver Claws Back Losses در میان کاهش دلار

شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، «ویژگی‌های معامله‌گران موفق» را دانلود کنید و بینش‌های ارزشمندی به دست آورید تا از دام‌های رایجی که می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه می‌شود دور شوید.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ویژگی های معامله گران موفق

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-update-pullback-in-question-ahead-of-us-pce-data-20231130.html