قیمت طلا (XAU/USD) در بحبوحه توقف تنش‌های خاورمیانه ثابت می‌ماند

طلا (XAU/USD قیمت و تجزیه و تحلیل

  • درگیری اسرائیل و ایران – آرامش قبل از طوفان؟
  • طلا پیش از یک شکست احتمالی تثبیت می شود.

آخرین تحلیل فنی و بنیادی طلای Q2 ما را به صورت رایگان دانلود کنید:

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: چرا ارزهای اصلی و طلا پناهگاه های امن در زمان بحران هستند؟

با وجود آخرین تلاش‌های دیپلماتیک دیگر کشورها برای آرام کردن اوضاع در خاورمیانه، اسرائیل همچنان به احتمال زیاد به حمله موشکی و پهپادی روز شنبه توسط ایران پاسخ خواهد داد. پس از گفتگو با بریتانیا و آلمان دیروز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از توصیه های هر دو تشکر کرد اما نسبت به اقدام تلافی جویانه در پیش رو هشدار داد.

آنها همه نوع پیشنهاد و توصیه دارند. ممنونم از. اما من می‌خواهم به صراحت بگویم – ما تصمیم‌های خود را خواهیم گرفت و دولت اسرائیل برای دفاع از خود هر کاری لازم است انجام خواهد داد.

بر اساس گزارشی در دیلی تلگراف، بعید است اسرائیل قبل از پایان عید فصح (30 آوریل) اقدام تلافی جویانه انجام دهد.

با توجه به رکود بالقوه تنش‌های خاورمیانه تا پایان ماه جاری، طلا به یک محرک جدید برای حفظ آن در سطوح بالاتر فعلی خود نیاز دارد. دلار آمریکا یک شبه از بالاترین رقم چند ماه اخیر خود عقب نشینی کرد و به تثبیت فلز گرانبها کمک کرد. دلار آمریکا از اوایل ماه مارس به شدت افزایش یافته است و این حرکت چهارشنبه گذشته پس از آن که داده ها نشان داد تورم ایالات متحده از حرکت به سمت هدف بانک مرکزی امتناع می کند، شتاب گرفت. پشتیبانی فنی از هر سه میانگین متحرک ساده در نمودار روزانه تنظیم شده است تا دلار آمریکا را برای مدت بیشتری بالاتر نگه دارد.

  تلاش شیائومی برای پیشتازی در صنعت خودروهای برقی خودران

نحوه تجارت طلا را با راهنمای رایگان ما بیاموزید

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

شاخص دلار آمریکا – 18 آوریل 2024

image1.png

قیمت طلا در فاصله نزدیکی از بالاترین رکورد اخیر خود در 2431.8 دلار در هر اونس باقی مانده است. و اگر اوضاع در خاورمیانه تشدید شود، این اوج احتمالاً شکسته خواهد شد. طلا در حال خروج از قلمروی است که بیش از حد خرید شده است، در حالی که ATR چند ماهه اخیر شروع به کاهش کرده است. این فلز گرانبها ممکن است در روزهای آتی دوره ای از تثبیت را ببیند تا اینکه وضعیت خاورمیانه حرکت بعدی را دیکته کند.

نمودار قیمت روزانه طلا – 18 آوریل 2024

image2.png

نمودار از طریق TradingView

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 50.75 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.03 به 1 است. تعداد معاملات خالص معامله گران 2.08 درصد کمتر از دیروز و 2.19 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران کاهش یافته است. فروش خالص 3.89 درصد کمتر از دیروز و 8.03 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد یک سوگیری معاملاتی بر خلاف طلا-نزولی قوی تر.

  ارتش چین: درصورت سفر نانسی پلوسی به تایوان، بیکار نخواهیم نشست

گزارش کامل احساسات را اینجا ببینید:




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -5٪ 4% 0%
هفتگی -2٪ -5٪ -3٪

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ می‌توانید از طریق فرم انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-price-holds-steady-amid-pause-in-middle-east-tensions-20240418.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار