پوند انگلیس در PMI قوی بریتانیا، GBP/USD و EUR/GBP جدیدترین افزایش یافت

آخرین تحلیل ها و نمودارها GBP/USD و EUR/GBP

  • فعالیت خدمات در ژانویه به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.
  • پس از انتشار اطلاعات، کابل 1.2773 قطع می شود.

رابیشترین خوانده شده: پیش‌بینی هفتگی پوند بریتانیا: به نظر می‌رسد محدوده‌ها ثابت بماند، اما داده‌های ایالات متحده را تماشا کنید

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

آخرین S&P Global PMI نشان داد که فعالیت خدمات بریتانیا به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته رسیده است، در حالی که شاخص ترکیبی به بالاترین حد خود در هفت ماه اخیر رسیده است. با این حال، تولید به پایین ترین سطح سه ماهه سقوط کرد.

image1.png

به گفته کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی S&P Global،

بر اساس داده‌های اولیه نظرسنجی PMI، رشد فعالیت‌های تجاری بریتانیا در ژانویه برای سومین ماه متوالی شتاب گرفت و شروع امیدوارکننده‌ای برای سال بود. داده های نظرسنجی نشان می دهد که اقتصاد پس از یک سه ماهه چهارم ثابت با نرخ 0.2 درصد رشد سه ماهه دارد، بنابراین از رکود عبور کرده و نشانه هایی از حرکت مجدد را نشان می دهد.

کسب‌وکارها نیز نسبت به سال آینده خوش‌بین‌تر شده‌اند و اعتماد به بالاترین حد خود از ماه می گذشته رسیده است. فعالیت‌های تجاری و اعتماد تا حدی ناشی از امید به رشد اقتصادی سریع‌تر در سال 2024 است که به نوبه خود با چشم‌انداز کاهش تورم و نرخ‌های بهره پایین‌تر مرتبط است.

با این حال، آقای ویلیامسون هشدار داد که «اختلال در عرضه در دریای سرخ باعث افزایش تورم در بخش تولید شده است. تاخیر در عرضه افزایش یافته است زیرا حمل و نقل مجدداً در اطراف دماغه امید خوب حرکت می کند.

  ین در انتظار CPI ژاپن، سودهای کوچک و عصبی را در دلار آمریکا کسب کرد

آخرین داده ها نشان می دهد که انتظارات کاهش نرخ بهره در بریتانیا بیشتر کاهش یافته است. پس از قیمت گذاری بیش از 125 واحد پایه کاهش در پایان سال گذشته، اکنون بازار حدود 88 واحد کاهش نرخ در سال جاری را پیش بینی می کند.

image2.png

کابل همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می‌دهد و ممکن است به زودی مجموعه‌ای از بالاترین قیمت‌های اخیر را تا چاپ چند ماهه 28 دسامبر 1.2828 آزمایش کند. راننده بعدی کابل از سمت راست مظنه، دلار آمریکا خواهد آمد. پنجشنبه شاهد آخرین کالاهای بادوام ایالات متحده و عرضه GDP پیشرفته سه ماهه چهارم ایالات متحده (13:30 انگلستان) هستیم، در حالی که روز جمعه، PCE هسته ای ایالات متحده در ساعت 13:30 انگلستان به نمایش در می آید.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

image3.png

نمودار با استفاده از TradingView

داده‌های GBP/USD معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 45.75 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.19 به 1 است. تعداد معامله‌گران در خالص خرید 5.31 درصد بیشتر از دیروز و 18.52 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 5.14 درصد کمتر از دیروز و 24.10 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

تغییر احساسات خرده فروشی برای اقدام قیمت GBP/USD به چه معناست؟




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -23٪ 15% -3٪
هفتگی -23٪ 21% -1٪

EUR/GBP به آزمایش سطح قبلی پشتیبانی چند ماهه در حدود 0.8550 ادامه می دهد. اگر این به طور متقاعدکننده ای شکسته شود، منطقه 0.8500 به نظر می رسد احتمالاً دوباره در کانون توجه قرار می گیرد.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP

image4.png

نظر شما در مورد پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/british-pound-rallies-on-robust-uk-pmis-gbp-usd-and-eur-gbp-latest-20240124.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار