یورو با وجود PMI لرزان بیشتر، تصمیم گیری برای نرخ بانک مرکزی اروپا در مرحله بعدی افزایش می یابد

تجزیه و تحلیل و نمودارهای یورو (EUR/USD).

  • یورو/دلار آمریکا علیرغم اینکه اخباری مبنی بر انقباض مجدد فعالیت تجاری در ژانویه منتشر شد، همچنان در فضای سبز باقی ماند
  • PMI مرکب به مدت هشت ماه زیر علامت کلیدی 50 بوده است
  • با این حال، انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره بایستد تورم هنوز بالاتر از هدف

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

داده‌های اولیه یا «فلش» شاخص مدیران خرید ژانویه برای منطقه یورو، فعالیت‌های بخش تولید و خدمات را بسیار زیر پنجاه نشان می‌دهد که توسعه را از انقباض جدا می‌کند. اندیکاتور ترکیبی که این دو را به هم پیوند می‌دهد، به 47.9 رسید. این رقم کمتر از سطح 48 مورد انتظار بازارها بود، اما کمی بالاتر از 47.6 دسامبر بود.

این معیار مرکب در حال حاضر برای هشت ماه متوالی زیر پنجاه بوده است. داده های منطقه یورو درست پس از نسخه خود آلمان از PMI منتشر شد که از همه لحاظ به همان اندازه غم انگیز بود.

منطقه یورو به وضوح شروع بسیار کندی در سال 2024 داشته است، که باعث می شود انعطاف پذیری آشکار یورو در برابر داده ها شگفت آور باشد. یک نقطه روشن نسبی را می توان در این واقعیت مشاهده کرد که انقباض کلی فعالیت های تجاری در ژانویه با کمترین سرعت در شش ماه گذشته بود. انقباض در سفارشات جدید نیز کوچکترین کاهش گزارش شده توسط مدیران خرید از ژوئن 2023 بوده است.

همچنین نشانه‌هایی از بازگشت قدرت قیمت‌گذاری وجود داشت، به طوری که نرخ تورم به مدت سه ماه نسبت به پایین‌ترین سطح 32 ماهه اکتبر افزایش یافت.

  USD/JPY Hit by Potential FX Intervention. Will Bulls Reload?

دلیل محتمل‌تر اینکه چرا یورو در روز چهارشنبه در سبز باقی مانده است، ممکن است این باشد که این داده‌ها احتمالاً در بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی ندارند. این کشور اولین تصمیم سیاست پولی سال خود را در روز پنجشنبه اتخاذ خواهد کرد و انتظار می‌رود با وجود نشانه‌های آشکار ضعف اقتصادی، نرخ‌ها را متوقف کند، شاید با این استدلال که برای اطمینان از مهار تورم کلی به زمان بیشتری نیاز دارد. تورم منطقه یورو با وجود کاهش قابل توجهی از اوج 10.6 درصدی سال 2022، بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باقی مانده است.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

یورو/دلار آمریکا نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

با راهنمای تجارت رایگان ما، نحوه معامله EUR/USD را بیاموزید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

EUR/USD در یک باند در حول و حوش دومین فیبوناچی اصلاحی افزایش تا اوج های اواخر دسامبر از پایین ترین حد اوایل اکتبر معامله می شود. این سطح به 1.08779 می رسد، سطحی که به نظر می رسد بازار تمایلی به رها کردن آن برای مدت طولانی ندارد.

با این حال، گاوها هنوز خط روند صعودی غالب قبلی را از آن کف های اکتبر که اکنون مقاومت 1.09106 را ارائه می دهد، پس نگرفته اند.

اگر می‌خواهند از الگوی «سر و شانه» در نمودار روزانه جلوگیری کنند که معمولاً نشان می‌دهد که بازار به بالاترین حد خود رسیده است، ممکن است لازم باشد این را در کوتاه‌مدت تکرار کنند. یورو نیز بین میانگین متحرک 200 روزه 1.0925 و 50 روزه خود در 1.0850 گیر کرده است. شکست بادوام هر کدام ممکن است جهت نزدیک مدت را برای جفت تعیین کند.

  افزایش قیمت طلا پیش از داده‌های کلیدی ایالات متحده، بالا بودن تاریخ

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-holds-up-despite-more-shaky-pmis-ecb-rate-decision-up-next-20240124.html